دروغ و دروغ های لعنتی درباره روش اجرای نمای خشک

در حقیقت طراحی و انتخاب نما یکی از مهم ترین بخش های ساختمان سازی است. وجود این فضا در اکثر سیستم های نمای خشک مشهود است. بین دو روش اجرا از لحاظ کیفیت تفاوت بسیاری وجود ندارد و انتخاب روش نصب بیشتر بر عهده طراح نما می باشد. از جمله این تغییرات می توان به رایج شدن روش های اجرای نمای خشک اشاره کرد. مقاومت و دوام شیمیایی بالا و چسبندگی به سرعت و پایدار رزین های مصرفی سبب پیوند ناگسستنی لایه های مختلف این پنل می شود. این نوع، ورق هایی با روکش طرح چوب یا انواع طرح های دیگر از ترکیب های رزین های فنولیک و لایه سلولزی به وجود می آید، که پس از قرار گرفتن در دمای بالای 145 درجه و فشار bar 300 تبدیل می شود به صفحات محکم. عایق حرارتی : به صورت مستقل و با اتصال مکانیکی، یک لایه عایق حرارتی توسط چسب یا اتصالات مکانیکی به زیر کار، یعنی دیوار اصلی ساختمان متصل می شود. Data has been generated ​by behsaznama​ Con tent Gener᠎at or D᠎emover sion!

چیزهای جدید در مورد نمای مدرن

عابق حرارتی به طور مستقل با اتصال مکانیکی یا چسب به زیر کار محکم میشود . آب بندی کردن پنجرهها و پیش آمدگیهای ساختمان و ممانعت از ایجاد پل حرارتی طراحی اتصالات و نوع مصالح مورد استفاده در نمای خشک علاوه بر مشخصات فنی فوق باید قیمت مناسب، زیبایی نما، سهولت و سرعت در اجرا را در بر گیرد. این روزها اجرای نمای خشک در یزد، تهران و سایر استان های ایران مورد توجه ویژه معماران قرار گرفته است. این نمای مدرن به علت ویژگی های مثبت و مزایای متعددی که دارد بسیار پر استفاده و رایج شده است. همان طور که می دانید در طراحی و ساخت یک ساختمان، بحث نما بسیار پر اهمیت است. موارد بسیار زیادی را در طراحی و انتخاب یک نمای اصولی باید در نظر داشت، ازجمله زیبایی نما، مصالح مورد نیاز برای اجرای نما، هزینه های پروژه، دوام و پایداری نما، نحوه و زمان اجرا. ورق های HPL که مخففHIGH PRESSURE LAMINATE می باشد یکی از متریال هایی است که در نمای ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد.

شرکت طراح و مجری نمای خشک درباره اجرای نما|اجرای نما موظف است در کسب و کار شما تأثیر بگذارد}

به دلیل نمایان بودن بست های نگهدارنده و تاثیر عوامل محیطی مخصوصا رطوبت بر این اجزا بهتر است از رنگ های ضد زنگ استفاده کنیم تا تاثیری روی آنها نداشته باشد. برای مثال سرامیک های پرسلانی، جذب آب بسیار پایینی و حداکثر تا 0.5 درصد دارند که به همین دلیل هم چسبندگی ملات ماسه سیمان به این نوع از مصالح در حد صفر است. در نما های ساختمان های مدرن بسیار از این ماده استفاده می شود. از جمله مهم ترین متریال استفاده شده در این روش می توان به صفحات رزین اشباع شده، پشم معدنی بسیار فشرده، ورق آلومینیوم، آجرهای سفالی، کاشی و… اجرای نمای جی اف آر سی و اجرای نمای کامپوزیت از دیگر روش های اجرای نما خشک ساختمان هستند که طرفداران بسیاری دارند. این در حالی است که در روش اجرای نمای خشک برخلاف نماهای ملاتی، ملات و دوغاب به طور کامل حذف شده و سطح رویه توسط مجموعه ای از اتصالات مکانیکی که عمدتا از جنس فلز هستند، به سازه متصل می گردد.

چارچوب های مذکور عمدتا از جنس چوب اشباع شده، فولاد یا آلومینیوم می باشند. در اغلب سیستمهای نمای خشک به منظور جلوگیری از ورود نم یا رطوبت به داخل ساختمان، یک فضای خالی تهویه بین نما و عایق ایجاد میکنند . منظور از فضای تهویه فضای خالی ای است که بین نما و عایق حرارتی به وجود می آید. لازم به ذکر است نمای فایبر سمنت علاوه بر زیبایی، بهره وری انرژی را به همراه دارد؛ نمای سمنت برد عملکرد حرارتی خوبی دارد و مستقیما مصرف انرژی را تحت تاثیر قرار داده به طوری که با توجه به فاصله ای که بین ساختمان و نما قرار میگیرد جلوگیری از نفوذ گرما و سرما و صوت صورت میگیرد. عایق حرارتی یکی از مهم ترین اجزای تشکیل دهنده نما خشک است. متریال یکی از مهم ترین اجزای تشکیل دهنده نماهای خشک محسوب کرتین وال می شوند. شاید از خودتان بپرسید که اجزای تشکیل دهنده این نمای امروزی چه چیزهایی هستند؟ از اجرای نمای خشک چه می دانید؟ البته علاوه بر قیمت اجرای نمای سرامیک خشک، باید هزینهای که به طراح ساختمان برای ترسیم طراحی پیچیدهتر پرداخت میکنید نیز در نظر بگیرید. برای اجرای نمای خشک دست شما در انتخاب مصالح باز است و می توانید هر نوع مصالحی که قابل استفاده برای نمای داخلی و خارجی ساختمان است را در هر ابعادی و از ضخامت 5 میلیمتر تا 50 میلیمتر استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید