چقدر میزان برای اجرای نمای خشک سرامیک شارژ انجام میدهید

جهت آشنایی با فایبر سمنت برد طرح چوب این نوشتار را مطالعه نمایید . برای مثال پرسلان نرمخمیر را میتوان برش داد ولی پرسلان سختخمیر چنین قابلیتی ندارد. برای مثال ممکن است رطوبت ناشی از بارش باران به درون نما نفوذ کند و باعث تخریب آن شود. به طور کلی این متریال را می توان در زمره یکی از مصالح نمای خشک زیبا و با دوام قرار داد. قبل از هر گونه اقدامی جهت زیر سازی نما، باید نوع مصالح مورد نیاز آن را با توجه به مصالح نازک کاری مورد نظر انتخاب نمود. در نما به شیوه خشک از اجزا و متریال مختلفی استفاده میشود. با توجه به آنکه در اجرای این نوع نما از ملات استفاده نشده و بهجای آن از چهارچوبهای آلومینیومی استفاده میکنند، امکان اجرای آن روی برجهای بسیار بلند هم وجود دارد. در صورتی که بخش زیادی از شاسی کشی نماهای سنگی و سیمانی بوسیله پروفیل های نبشی و میلگرد با روکش های رابیتس نما اجرا می گردد. همانطور که در بالا گفته شد، نمای سرامیک خشک جزء نماهایی است که امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است. این نوع سرامیک خشک پرسلانی دارای قطعات مخصوص برای کنج ها، کف پنجره ها ساختمان است که ظرافت زیاد به نمای تمام شده و قابلیت رگلاژ و آب بندی بالا را به محصول می دهد.

دتایل اجرای نمای خشک

یکی از مسائلی که می بایست در مورد نحوه اجرای نمای سرامیک خشکبدانیم این است که نمای سرامیک پرسلانی دارای کلاس 0 در آتش بندی می باشند. برای درست کردن چهارچوب نگهدارنده لازم است از مصالحی مانند آلومینیوم یا فولاد استفاده شود. از مصالح به روز تری مانند سرامیک خشک پرسلانی، ورق کامپوزیت، کرتین وال ها و تایل تراکوتا و… نصب سرامیک پرسلان به صورت خشک یکی از بهترین روش های نصب برای زمان هایی است که شما قصد استفاده از این سرامیک در نمای ساختمان های بلند دارید، همانطور که در تصویرمشاهده می کنید در این روش با استفاده از قاب ها و بست های فلزی مطمئن این سرامیک ها را در ارتفاعات بالا مهار می کنند. در مورد سایر سنگها با سطوح صیقلی برای جلوگیری از جدا شدن از نما و سقوط آنها را توسط ابزاری به دیوار محکم می کنند. در عایق های حرارتی می بایست از فوم های غیر قابل نفوذ پلی استر، پلی استایرن ضد آتش و… عایق حرارتی : به صورت مستقل و با اتصال مکانیکی، یک لایه عایق حرارتی توسط چسب یا اتصالات مکانیکی به زیر کار، یعنی دیوار اصلی ساختمان متصل می شود.

در اجرای نمای خشک سرامیک پرسلانی، انتقال حرارت به وسیلۀ جریان همرفت ایجاد می شود؛ (همرفت و تابش) اجرای نما سرامیک خشکمانند چتری ساختمان را در برابر این انتقال حرارت محافظت می نماید. در روش نصب سرامیک شیاری ابتدا در قسمت پشت سرامیک توسط مجری نمای سرامیک خشک و دستگاه اتوماتیک شیارزن، شیارهایی تعبیه می شود، سپس کلمپ ها به وسیلۀ برجستگی هایی که دارند با چسب مخصوص داخل شیارها کاملاً محکم می شوند، بعد سرامیک ها از طریق کلمپ بر روی ریل مستقر شده و بوسیلۀ پیچی که بر روی کلمپ تعبیه شده است در محل رگلاژ می شوند. زیرسازی نمای خشک ، بخشی از مرحله اجرایی نما می باشد که جهت ایجاد سطحی صاف در زیر نازک کاری نهایی مورد استفاده قرار می گیرد. قبل از اجرای نمای سرامیک خشک، متریال نما با ملات یا چسب سیمانی به سازه اصلی ساختمان فیکس می شد، در این روش نصب امکان استفاده از عایق کاری برای سازنده وجود نداشته و همچنین در ارتفاعات زیاد بار باد وارد شده به سازه باعث کاهش استحکام متریال نما و در نهایت باعث سقوط آن می شود که در این صورت خطرات جبران ناپذیری دارد. این عملیات با توجه به نوع مصالح نازک کاری نما، متفاوت خواهد بود و نیز می توان با توجه به طرح معماری مورد نظر، برجستگی ها و فرورفتگی های نما را بوسیله شاسی کشی فولادی ایجاد نمود.

در مرحله بعد از ریسمان کشی، در صورت بتنی بودن سازه و عدم وجود پلیت در نمای سازه، باید پلیت های مورد نیاز را بوسیله بولتهای مخصوص روی بتن نما محکم نمود تا بتوان دستک های اولیه شاسی کشی را به آنها جوش داد. دیگر شاید وقت آن رسیده باشد که دست از نماهای حجیم و بی روح برداریم و به سراغ نماهای مدرن و پیشرفته برویم. قابلیت تنظیم و رگلاژ : یکی دیگر از مزایای نماهای خشک این است که می توان در زمان اجرا و یا حتی پس از اتمام کار به سادگی نسبت به اصلاح خطاهای احتمالی در میلیمتر اقدام کرد و حتی امکان جا به جایی متریال نما و اصلاح آنها موجود است. معمولا برای طراحی نمای ویلا دوبلکس استفاده از دو متریال کافی به نظر می رسد. این امر باید با دقت کافی صورت پذیرد. این امر معمولا با توجه به نوع معماری و مصالح مورد استفاده نما متفاوت خواهد بود. تاریخچه اولین تولیدات فایبر سمنت به اوایل قرن نوزدهم (1920 ) باز میگردد و اولین کسی که این محصول را با این روش تولید کرد لودویک هات چک Ludwig Hatschek اتریشی بود . This ​data w​as creat ed  with the help of behsaznama C᠎on tent G᠎enerator DEMO.

دیدگاهتان را بنویسید