مشتریان شما واقعاً در مورد اجرای نمای خشک آجری شما چه فکر می کنند؟

ما به نمایی نیازمندیم که از ما در برابر شرایط سخت آب و هوایی محافظت کند، در حالیکه در مقابل ورود آب نفوذ ناپذیر است ، به عبارتی دیگر ، به نمای پایداری نیاز داریم که هم از لحاظ زیبایی شناسی مورد پسند باشد و هم آسایش ساکنین را فراهم سازد. در دو دهه اخیر، با ورود این شیوه به صنعت نمای ساختمان در ایران، تحول بزرگی در زیباسازی و ایجاد نماهای مدرن و شیک، پدید آمده است. این مسئله به خصوص در ساختمان های بلند مرتبه بیشتر نمود پیدا می کند و دارای اهمیت بسیار زیادی است. موارد بسیار زیادی را در طراحی و انتخاب یک نمای اصولی باید در نظر داشت، ازجمله زیبایی نما، مصالح مورد نیاز برای اجرای نما، هزینه های پروژه، دوام و پایداری نما، نحوه و زمان اجرا. در واقع بیرون بنا، به عنوان نما شناخته می شود و از متدها و ویژگی های مختلفی در طراحی نمای ساختمان ها استفاده می شود. پس از تکمیل جوشکاری های شاسی کشی، حتما قطعات فلزی بوسیله ضدزنگ پوشانده شود تا از پوسیدگی آن جلوگیری بعمل آید. نکات اجرایی زیرسازی نما درصورت سیمانی بودن نما، پس از نصب توری های رابیتس روی آن را باید بوسیله یک لایه ملات خمیری سیمانی (سیمان و پودر سنگ) پوشاند تا میزان چسبندگی ملات نهایی با زیرسازی به میزان کافی افزایش یابد.

جزئیات اجرای نمای سرامیک خشک

در اجرای این سیستم نیاز به کلمپ های مخصوصی می باشد تا به صورت کشویی درون ریل های آلومینیومی مخصوص این سیستم قرار گرفته به طوری که سرامیک یا سرامیک ها بر روی این کلمپ ها می نشینند . در این مقاله با یکدیگر آموختیم که یکی از به روزترین و پرکاربردترین نماهایی که از آن استفاده میشود نما سرامیک خشک یا نما پرسیلانی خشک است. پیشنهاد می گردد، جهت سهولت نصب دستک ها ابتدا، شروع و پایان مسیرهای مستقیم جوشکاری دستک صورت پذیرد و با استفاده از ریسمان می توان در فواصل مشخص شده مابقی دستک ها را نیز بیشتر بخوانید نصب نمود. مرحلۀ نهایی و اصلی نصب سنگ است. با نهایی شدن طرح اولیه شاسی کشی فولادی، مهندسین محاسب باید مقاطع مورد نیاز را با درنظر گرفتن وزن نما و مشخصات هندسی آن، طراحی و محاسبه نمایند. زیرسازی نمای خشک ، بخشی از مرحله اجرایی نما می باشد که جهت ایجاد سطحی صاف در زیر نازک کاری نهایی مورد استفاده قرار می گیرد. در زیر توضیحات و تعدادی عکس از نمای مختلف ساختمان را مشاهده خواهید کرد. هر چند نصب خشک سنگ نما مانع ترکخوردگی و شکستگی بعد از نصب سنگ میشود امّا در حین نصب چنانکه دقت و مهارت لازم وجود نداشته باشد به سنگ آسیب وارد خواهد شد. This artic le was gener ated ᠎with t he help of G᠎SA C onte᠎nt  G᠎ener ator DE MO!

نصب خشک سنگ نما، ما را در ایجاد نمایی کامل و بی نقص و دارای زیبایی دلخواه در سریعترین زمان ممکن یاری میرساند. 1- این نوع سرامیک خشک پرسلانی با داشتن سوراخ هایی در ضخامت خود مزیت های عایق بندی بیشتری دارند . اما محدودیت هایی هم در قسمت های قوس دار وجود دارد که بایستی از یونیت های کوچک برای این قسمت ها استفاده کرد. از مهم ترین دسته بندی های ارائه شده برای دیتیل های اجرای نمای سرامیک خشک می توان به نوع کاربرد و سیستم اجرای آنها اشاره نمود. علاوه بر نمای خشک آجری، اجرای نمای خشک آجری برای نماسازی حمام و شومینه نیز کاربرد دارد. در ادامه عناوین برخی از این انواع متریال نمای ساختمان عنوان می گردد که در اجرای این نوع نما کاربرد دارد (برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد هر کدام از این متریال روی آنها کلیک کنید). مرحلۀ دوم آمادهسازی سطح دیواری که نما بر روی آن اجرا میشود. تمام سطح سطح دیوار باید تمیز شود و خاک و گچی بر روی آن وجود نداشته باشد..

Th᠎is ​da ta w as done  by behsaznama Co᠎nt ent Generator  DEMO​.

دقیقاً محل سوراخ بر روی سنگ و دیوار مشخص میشود. با این روش شدیداً در زمان ساخت بنا صرفه جویی میشود. در روش نصب خشک باید سنگی که برای نمای ساختمان مورد استفاده قرار میگیرد، ضخیم باشد، چرا که در این روش، نیاز به سوراخ کردن سنگ است و چنانکه سنگ از ضخامت مناسبی برخوردار نباشد ترک خواهد خورد. در این روش برخلاف روش تر(با ملات) فضایی خالی بین دیوار و سنگ نما وجود دارد که این فضای خالی در مواقع تغییرات آب و هوایی مانع ترک خوردن و شکستن سنگ نما میشود. در نصب خشک سنگ نما، فضای خالیای به میزان تقریبی 30 تا 45 میلی متر بین جدار خارجی دیوار و سنگ نما واقع میشود که منجر به وجود یک لایۀ هوایی بین دیوار و سنگ نما میشود و به عنوان عایق حرارتی عمل میکند. ضمن اینکه با انواع شرایط آب و هوایی نیز سازگاری کامل دارد. به عنوان مثال نوع زیرسازی نماهای چوبی، نمای کامپوزیت و نماهای سنگی و سیمانی با هم تفاوت دارند. زیرسازی نماهای چوبی می تواند به دو شکل سیمانی و فولادی (فلزی) اجرا گردد.

متریال نمای خشک

Data was c​re ated  by G᠎SA C on te nt Generat᠎or Demoversion!

دیدگاهتان را بنویسید