در اینجا یک تکنیک است که کمک می‌کند اجرای نمای خشک

مصالح نمای خشک در دنیای امروز به دلیل مزایای بالایش نسبت به سایر مصالح نما ارجحیت دارد. حتماً پس از نصب کیفیت کل سازه نما مورد بررسی و آزمایش قرار گیرد. 2-عایق های حرارتی رو آن قرار می گیرد. در این سیستم ابتدا به صورت مستقل و با استفاده از چسب یا اتصالات مکانیکی، یک لایه عایق حرارتی به بدنه ساختمان متصل می شود. قبل از نمای خشک متریال نما با ملات یا چسب سیمانی به سازه اصلی ساختمان فیکس می شد، در این روش نصب امکان استفاده از عایق کاری برای سازنده وجود نداشته و همچنین در ارتفاعات زیاد بار باد وارد شده به سازه باعث کاهش استحکام متریال نما و نهایتاً باعث سقوط آن شده که خطرات جبران ناپذیری را به دنبال خواهد داشت. به طور مستقل با اتصال مکانیکی یا چسب به زیر کار محکم می شود. به عنوان مثال، بسته به ترجیح معمار یا سازنده، نماهای مختلفی را می توان در رنگ ها و پرداخت های مختلف، از صیقلی گرفته تا زبر، خریداری کرد. تا به اینجای مقاله به صورت کامل با نمای خشک آشنایت پیدا نمودیم در ادامه قصد داریم با انواع متریال ها و مصالح استفاده شده در نمای خشک را با یک دیگر بررسی نماییم. This data h as  been done  by behsaznama Con᠎tent Generat or Dem oversi᠎on!

اجرای نمای خشک سرامیک

همانطور که قبلاً بیان شد، کاهش وزن ساختمان رابطه مستقیمی بر کاهش نیروی زلزله بر ساختمان ها دارد و در جهت تذکرات و نکات ویژه آیین نامه زلزله ایران (۲۸۰۰ ) و دیگر آیین نامه های زلزله دنیا خواهد بود و طراحی زیرسازی و مصالح هر نما بر اساس اصول طراحی استاندارد و منطبق با شرایط مندرج در آیین نامه ۲۸۰۰ ایران و اتصال به سازه اصلی ساختمان می باشد، بدان معنی که در هنگام وقوع زلزله، حرکات بخش نما و متعلقات مربوطه بصورت جداگانه با تغییر مکان جانبی سازه صورت می گیرد و این موضوع مانع ورقه شدن نما و سقوط قطعات آن مشابه نمای دوغابی خواهد شد و لذا باعث کاهش تلفات انسانی و دیگر خسارات ناشی از سقوط نما خواهدشد. در سیستم نمای خشکمتریال نما توسط زیر سازی های آلومینیومی و بدون استفاده از نیروی چسبندگی بر روی سازه اصلی اعمال شده که باعث طولانی شدن عمر نما می شود و در صورت نصب صحیح و مهندسی این اطمینان را به شما خواهد داد که در شرایط سخت نیز به هیچ وجه سقوط نخواهد کرد. در سیستم نمای خشک ،متریال نما توسط زیر سازی های آلومینیومی و بدون استفاده از نیروی چسبندگی بر روی سازه اصلی اعمال شده که باعث طولانی شدن عمر نما می شود و در صورت نصب صحیح و مهندسی این اطمینان را به شما خواهد داد که در شرایط سخت نیز به هیچ وجه سقوط نخواهد کرد.

استفاده از این نما به لحاظ زیبایی شناختی ممکن است در مدت زمان طولانی خوش آیند نباشد، به دلیل اینکه طراوت و زیبایی که در سال های اولیه نصب را دارد به سرعت از دست داده و ظاهری نه چندان زیبا از آن بر جای خواهد ماند. بد نیست بدانید که این مسئله به دلیل کاهش بار مردهی وارد شده به ساختمان، ایمنی آن را در مقابل زلزله به طور چشمگیری افزیش میدهد. نمای خشک آجری در برابر انواع شرایط آب و هوایی نیز مقاومت بالایی از خود نشان میدهد. تا آنجا که امروزه از تهران تا کیش، و از تبریز و خراسان تا بنادر و مناطق کویری با هر نوع آب و هوا، اجرای نمای خشک همه جا پر طرفدار است. از آن جا که در زمینه اجرای نمای مدرن و اجرای نمای خشک رتبه بندی خاصی از سوی مراجع ذیربط برای شرکت های فعال مجری نمای خشک در این حوزه وجود ندارد دشواری های انتخاب شرکت مجری نمای خشک را برای کارفرمایان و سازندگان دوچندان می کند. به توجه به توضیحات بالا و فاکتور های معرفی شده برای پیدا کردن شرکت خوب، حال چگونه آدرس و شماره تلفن بهترین شرکت های اجرای نمای خشک را به دست آوریم؟

دیتیل اجرای نمای خشک

به طور مثال برای شرایط گرم و مرطوب این فضای خالی به گونه ای طراحی می شود که هوای داخل آن قابل تهویه باشد، اما برای شرایط اقلیمی سرد و گرم و خشک ، طراحی نما به شکلی خواهد شد که هوای داخل فضای خالی محبوس شود که همین مهم ضریب عایق شدگی ساختمان را نسبت به هوای خارج افزایش می دهد. او ترکیبی از 90 درصد سیمان و 10 درصد آزبست را که با آب ترکیب شده بود از میان ماشین مقوا سازی گذراند که حاصل کار صفحات نازک و مقاوم سیمانی بود .بعد از کاربرد اولیه و بسیار زیاد آزبست ، و با مشخص شدن سرطان زایی آن ، محدوده وسیعی از الیاف دیگر نیز در سیمان به کار رفتند.که شامل الیاف مدول بالا مثل فولاد , شیشه ، مثل کربن و کولار و الیاف مدول پایین مصنوعی ، مثل نایلون و پلی پرو پیلن و یا الیاف طبیعی مثل سلولز و کنف هندی می باشند . آلومینیوم کامپوزیت : یکی دیگر از مصالح سیستم خشک برای نصب روی نمای ساختمان به آن اشاره خواهیم کرد آلومینیوم کامپوزیت است، متریالی ترکیبی متشکل از یک هسته پلی اتیلن(مواد نسوز و غیر قابل اشتعال) ، دو لایه محافظ و دو لایه آلومینیوم که خواصی چون سطحی صاف و یکدست، انعطاف پذیری بدون از بین رفتن ماهیت و دوام بالا را به آن بخشیده است.

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد ادامه مطلب لطفا از صفحه ما بخواهید.

دیدگاهتان را بنویسید