این چیزی است که من درباره نمای خشک چیست می دانم

با توجه به موضوع فوق الذکر به بحث شاسی کشی نماهای خشک نپرداخته و شاسی کشی نماهای تر را مورد بررسی قرار خواهیم داد . گرچه این مورد به منطقه و نوع آب و هوا بستگی دارد. این شرکت ها مسئولیت طراحی، ساخت و نصب نما(با روش های مختلف مانند اسکوپ سنگ نما) را بر عهده گرفته و اجرا می کنند .لذا شاسی کشی این نماها با توجه به نوع پوشش نما متغیر بوده و توسط شرکت صاحب صلاحیت اجرا می شود . ابعاد استاندارد تولید شده برا این نوع سرامیک خشک پرسلانی 60 در 120می باشد و قابلیت برش به اندازه های مورد نظر طرح را دارد. مصالح مصرفی در شاسی کشی نماهای خشک و تر با هم تفاوت دارند . اجرای نماهای خشک با توجه به پیچیدگی و تخصصی که نیاز دارد توسط شرکتها یا افراد صاحب صلاحیت اجرا می شوند . در ادامه با برخی از این موارد و دلایل علاقهمندی افراد به این روش اجرای نما آشنا میشویم. ​This conte nt was do ne  by behsaznama Content G᠎en erat​or Demover​sion!

راهنمای چارلی شین برای اجرای نمای خشک

با توجه به علاقه ی افراد به استفاده از نمای خشک و سوالات متعددی که برای کاربران کالاساخت مطرح شده است، کارشناسان ما بر آن شده اند تا مقاله جامعی به منظور معرفی کامل این روش و پاسخ دهی به اکثر سوالات شما عزیزان در این بخش از مقالات سایت کالاساخت ارائه دهند. یکی از موضوعاتی که افراد زیادی درباره آن سوال میکنند، نحوه اجرای نمای خشک است. اجرا کرد. به شرایط اقلیمی نیز در اجرای نمای خشک ساختمان توجه میشود. بر خلاف نماهای خشک که گفتیم شرکتهایی هستند که مسئولیت طراحی تا اجرای این نماها را برعهده گرفته و تقریباً در این نماها جای نگرانی نداریم، در نمای تر با توجه به مشخص نبودن وزن نما که یکی از آیتم های مهم در طراحی شاسی این نماهاست ، مهندسین طراح سازه به این بخش ورود نکرده و دتایل خاصی را همراه طرح نمای مصوب ارائه نمی کنند . مصالح مورد استفاده در نما خشک چیست؟ اتصالات نمای خشک چیست ؟ بیشتر بخوانید: سقف تیرچه بلوک چیست و چگونه اجرا می شود؟ شاسی کشی نما که به آن زیرسازی نما یا نبشی کشی نما نیز گفته می شود، عبارت است از زیر سازی انجام شده برای اجرای نمای ساختمان که در نماهای خشک در تمام قسمتها باید اجرا شود و در نماهای تر یا ملاتی تنها در قسمتهایی اجرا می شود که ضخامت نما بیش از مقدار مشخص شده در آیین نامه می باشد . Th is content was do ne with the help of G SA᠎ C᠎on​te nt ​Ge nerato​r ​DEMO!

طرح مصوب نما توسط مهندس طراح معماری دارای صلاحیت طراحی شده و به کمیسیون نما ارائه می شود . در این روش فایبر سمنت برد طرح سنگ و یا سمنت برد طرح چوب به عرض معمولا ۳۰ سانتی متر برش داده شده و آماده نصب میگردد . از مهم ترین و اصلی ترین مزایا و ویژگی هایی که سیستم نمای خشک می تواند برای ما به ارمغان بیاورد می توانیم به کاهش زمان اجرای کار نسبت به سایر انواع نما اشاره داشته باشیم. برای نصب نمای خشک ساختمان از تجهیزات مختلفی استفاده میکنند. اما توصیه می شود در سایر ساختمان هایی که تهیه طرح مصوب نما برای آنها الزامی نمی باشد نیز اقدام به طراحی نما نماییم. مزیتهای دیگر حاصل از بکارگیری این روشهای نوین، شامل کاهش تلفات مصالح ساختمانی، رسانیدن میزان پرتی و دورریز به حداقل ممکن و امکان رگلاژ سازههای تولید شده میباشد. ابعاد ورق فایبر سمنت برد 120 سانتی متر در 240 سانتی متر میباشد .

متریال نمای خشک

در روش دوم میتوان از نوارهای ۱۰ سانتی سمنت برد با ضخامت حداقل ۱۰ میلی متر استفاده نمود . پس از پوشش کامل محل درزها و بتونه کاری و سمباده زنی میتوان عملیات رنگ آمیزی فایبر سمنت برد را شروع نمود . در اجرای نمای فایبر سمنت برد رعایت استانداردهای لازم اهمیت فراوانی برخوردار است . لزوم اجرای موارد فوق تنها در هنگام برش و نصب پنل هاست و در زمان جابجایی نیازی به رعایت موارد ایمنی ندارید . تعویض پوسته خارجی نما نیاز به تخریب خاصی نداشته و بسیار راحت تر انجام می شود . طراحی نمای ساختمان به عنوان اولین گام برای شروع شاسی کشی نما می باشد چرا که ابعاد پیش آمدگیها یا انحنا های موجود در نمای ساختمان بایست توسط طراح نما مشخص شده و بر اساس آن شاسی کشی انجام شود. به همین دلیل شاسی کشی نمای تر اغلب توسط پیمانکاران و به صورت تجربی انجام می شود.

اجرای نمای خشک آجری

اگر شما هر گونه سوالی در رابطه با کجا و نحوه استفاده از کلیک کنید دارید، می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید